sobota, 1 czerwca 2013

Różany kursik.

To ostatnie, na jakis czas, roze.




i teraz, jak je zrobic.

Wbrew pozorom, bardzo prosto.

Zaczynamy oczywiscie od wzoru, przenosimy go na kalke. Ja robie roze z 8 warstw, ale mozna z 9, 7....

z kalki wycinam, bardzo zadko nozyczkami na prosto, wole wydziurkowac, i miec postrzepiony brzeg. Nastepnie umieszczam wyciete platki na najdrobniejszej siatce i dziurkuje.

na jednym platku jest okolo 800 dziurek,

z siatki schodza powykrecane nie w ta strone co trzeba.

formuje je sobie patyczkiem od pedzelka, tak jakos go sobie upodobalam.

Nastepnie wszystkie warstwy sklejam razem.


i gotowe.

Male rozyczki sa dziurkaczowe, tez je dziurkuje.
ja spryskuje moje roze lakierem do wlosow i posypuje leciutko blyszczkiem.






czasami robie tlo koronkowe, w tym celu "dziobie" koroneczke.

dobieram tlo, dodatki i gotowe.

kolorowe roze robie tez.

Te sa z kalki juz kolorowej.

ale ta robie z bialej kalki, troche koloru, kredka...
i tak wyglada na koniec, w porownaniu z biala.

To tyle, prawda ze to proste?

Inne przyklady.
Pozdrawiam serdecznie. Prosze do mnie napisac jesli  ktos zrobi ta roze, chetnie zobacze.














29 komentarzy:

  1. Biała różyczka cudna, świetny kursik Jolu, może i ja coś zrobię choć nie mam takich zdolności, poczytam dokładnie, może wyjdzie...miłego weekendu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolu Twoje róże to cuda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo matyldo :) cudne i ile pracy echhh. Podziwiam za cierpliwość

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki,dzieki za kursik,a ja myślałam że sklejasz każdy płateczek osobno,już nie mogę się doczekac jak mi wyjdą-całuski dla ciebie za to cudo

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje. Roze wyjda Eluniu, tak jak pisalam, nie jest trudna , sa trudniejsze rzeczy w pergaminie.

    Roza jest chyba jedynym takim kwiatem gdzie nie sklejam pojedynczych plateczkow, robilam juz kwiaty z 60 drobinek, kazda osobno klejona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale cudowne! Wspaniała róża.Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przecudne róże;podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej ile to wymaga pracy! pozostanę przy podziwianiu, chyba bym oszalała jakby mi przyszło podziurkować te kwiatki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jolu dla kogo proste, dla tego proste :))) ja tego dziobania bym nie zdzierżyła, ale postanowiłam że choćbym miała robić miesiac to jedną zmajstruję :))) Dziękuję za kursik... fajny prezent na dzień dziecka :))) Róże cudnościowe i te duże i te małe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem kompletnym laikiem w temacie, więc chcę spytać o to, czego potrzebuję z narzędzi. Na pewno narzędzie do dziurkowania - pojedyncze? podwójne? jakieś inne?
    I jakąś matę? siatkę?
    Chętnie bym spróbowała taką róże zrobić, ale nie wiem, co kupić, żeby zacząć. Podpowiesz Alojku?

    OdpowiedzUsuń
  11. Może i proste... Dla mnie za bardzo wymagające koncentracji.
    w Twoim wykonaniu są cudne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Jolu. Bardzo się cieszę, że tu trafiłam. To wspaniały blog i piękne prace. Zachwyciły mnie te różyczki i pozwolę sobie skorzystać z kursu i spróbować. Z przyjemnością zostanę na dłużej. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest mi bardzo milo, i chetnie zobacze Twoje roze.

      Usuń
  13. Oczywiście różyczki wyglądają uroczo :) W ogóle to jestem zaskoczona, bo nie miałam pojęcia że to się tak dziurkuje - cieszę się, że tu zawędrowałam - idę oglądać inne Twoje dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie piękne te różyczki, cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. o Matko jakie to cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te różyczki są cudowne !!!!
    Szkoda tylko że nie wiem czym to dziurkować.
    No i zapewne nie posiadam nic czym można by było te dziurkowania zrobić.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, masz racje, zrobilam kursik wychodzac z zalozenia ze rozyczki zrobia "pergaminowcy" a ci wiedza ze sa narzedzia jednoiglowe i siateczki takie jak na zdjeciu.Igiel mozna uzyc roznych, nie musza to byc narzedzia do techniki pergaminowej, do haftu matematycznego tez sie uzywa, wiec w sklepach hobbystycznych na pewno mozna kupic. Pozdrawiam rowniez.

      Usuń
  17. Kiedyś chciałam zająć się techniką pergaminową, ale pomyślałam sobie, że nie dam rady ... Może jeszcze do tego pomysłu wrócę, bo kusi bardzo !!! Twoje róże są piękne a ta "wydziobana" koroneczka - po prostu zwala z nóg :) Pozdrawiam, Aluna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za ciepłe myśli i miłe słowa