sobota, 5 listopada 2011

Transferowy kursik

Oto kursik, o który prosiły niektóre blogowe kolezanki.
To technika chyba bardziej prosta niż decoupage.
Żeby zademonstrować technikę wzięłam tackę która była już pomalowana, do malowania używam zwykłej farby do ścian, można używać farb do decu.
Następnie wydrukowałam motyw w lustrzanym odbiciu.




Następnie wycinamy motyw zostawiając jak najmniej papieru wkoło.


smarujemy klejem po wydrukowanej stronie.
i przyklejamy na powierzchnie.
Zostawiamy do wyschnięcia. Najlepiej na noc. Naprawdę, byłam już niecierpliwa i zaczynałam wcześniej ściągać papier, nie warto, schodzi razem z wydrukiem, a wiec lepiej poczekać dłużej.
Kiedy wiemy ze wszystko pięknie ładnie wyschło, moczymy papier leciutko woda i pocieramy po nim palcem.
Na koniec zabezpieczyć lakierem, taki jaki używamy do decoupage.

Klej transferowy MOD PODGE, jest dostępny na rynku polskim. Motyw, drukowany jest drukarka laserowa.

Prawda ze to proste?
Pozdrawiam serdecznie.


35 komentarzy:

  1. Jolu - myślę, że proste. Dzięki za kursik. Ale jeszcze mam pytanko - czy motyw może być drukowany na drukarce atramentowej???

    OdpowiedzUsuń
  2. Haniu, nie wiem. Naprawdę.Spróbuj.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że i u Ciebie Jolu można poczytać ciekawe przepisy :)
    Co do wydruku z atramentówki, to raczej to nie zadziała - tusz się rozpłynie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej techniki jeszcze nie znałam. Muszę jak najszybciej ją wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się te transfery podobają...ale chyba bym się bała spróbować...

    OdpowiedzUsuń
  6. No właśnie ten klej mnie interesował...czy to prawda,że ksero kopia też jest dobra o transferowania?
    Dzięki i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, ksero kopia tez może być.

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak, nie ma to jak dobry przepis :) Przez Ciebie będę miała co robić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kursik, piękne dzięki

    OdpowiedzUsuń
  10. dzięki Joluś ...i znów mądrzejsza jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacyjny kurs! może uda mi się kiedyś skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  12. A mnie zastanawia, skąd wziąć takie cudne napisy? Klej do transferu już zakupiłam i chciałam ozdobić tym nadrukiem pojemniki na mąkę, cukier i sól - ale kompletnie nie wiem, gdzie znaleźć takie napisy?

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo proszę o informację czy trasfery na tkaninach są bezpieczne podczas prania?Czym się je zabezpiecza?z góry dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem to można prac bez zabezpieczeń. Ja wciaz jestem w fazie eksperymentowania rożnymi mediami, nie pokazuje nic bo na razie to nie nadaje się do prezentacji, nie jestem zadowolona z efektów. Próbowałam jednak wyprać te zniszczone tkaniny ale niestety tusz siedzi w tkaninie, czyli nie da się z prac.

      Usuń
  14. Jolu, pozwolisz, że odpowiem na powyższy post. Tu znalazłam mnóstwo różności przydatnych do transferów:
    http://farfarhill.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. dziękuje za kursik , od dawna szukam technik transferu... ale na tkaninie, mam pytanie czy da się go zrobic uzywając tez tego kleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luna, da się, ale nie radze, cały ten klej zostaje na tkaninie i ja nie mogłam go usunąć. Dłuższy czas robiłam próby na rożnych tkaninach z rożnymi mediami i nic mi nie wychodziło, już wiem ze to przyczyna mojego wydruku , czyli drukarki, choć laserowej i w przyszłym tygodniu zrobię gdzieś wydruk i ponowie próby.

      Usuń
  16. swietny kurs, a czy zwyklym klejem do decoupage sie nie uda?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za ciepłe myśli i miłe słowa